Меню

Освітня програма «Облік і оподаткування» (бакалавр)

Спеціальність  D1 «Облік і оподаткування»

Кваліфікація, що присвоюється

Бакалавр  обліку і оподаткування

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Спеціальні вимоги до зарахування

Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу. 

Спеціальні положення (умови) про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного)

Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Профіль програми

Освітньо-професійна програма у підготовці бакалаврів у галузі 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 071 «Облік і оподаткування»  призначена для підготовки фахівців, які працюватимуть на підприємствах усіх форм власності, різного профілю та рівня, в проектних організаціях, консультативних центрах, зокрема у таких їх підрозділах та відділах: бухгалтерському, економічному, фінансовому, виробництва, постачання, планово-економічного розвитку, інформаційного забезпечення, міжнародних зв'язків, контролю якості та ін.

Загальний обсяг навчальної програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: дисципліни загальної підготовки  – 63 кредити, дисципліни професійної та практичної підготовки  – 117 кредитів. Дисципліни вільного вибору студентів – 60 кредитів. Програма відповідає сучасним вимогам Міністерства освіти і науки України та розроблена відповідно до Положення «Про порядок розробки, затвердження та періодичного перегляду освітньої програми в Уманському національному університеті садівництва» від 03.10.2019 р. із змінами та доповненнями від 07.04.2023 р. Програма реалізується в тісному співробітництві  з провідними вітчизняними та іноземними науковими установами, комерційними організаціями.

Ключові результати навчання 

  1. Загальні компетентності
  2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
  3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  4. Здатність працювати в команді.
  5. Здатність працювати автономно.
  6. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  7. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
  8. Здатність бути критичним та самокритичним.
  9. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  11. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
  12. Навички використання сучасних інформаційних систем і комунікаційних технологій.
  13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
  14. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  15. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя.
  17. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.

 

  1. Спеціальні (фахові) компетентності
  2. Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, робити узагальнення стосовно оцінки прояву окремих явищ, які властиві сучасним процесам в економіці.
  3. Використовувати математичний інструментарій для дослідження соціально-економічних процесів, розв’язання прикладних завдань в сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування.
  4. Здатність до відображення інформації про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому та управлінському обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності та інтерпретації для задоволення інформаційних потреб осіб, що приймають рішення.
  5. Застосовувати знання права та податкового законодавства в практичній діяльності суб’єктів господарювання.
  6. Проводити аналіз господарської діяльності підприємства та фінансовий аналіз з метою прийняття управлінських рішень.
  7. Здійснювати облікові процедури із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп’ютерних технологій.
  8. Застосовувати методики проведення аудиту й послуг з надання впевненості.
  9. Ідентифікувати та оцінювати ризики недосягнення управлінських цілей суб’єкта господарювання, недотримання ним законодавства та регулювання діяльності, недостовірності звітності, збереження й використання його ресурсів.
  10. Здійснювати зовнішній та внутрішній контроль діяльності підприємства та дотримання ним законодавства з бухгалтерського обліку і оподаткування.
  11. Здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків.
  12. Демонструвати розуміння вимог щодо професійної діяльності, зумовлених необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави.
  13. Застосовувати методики обліку, аналізу та оподаткування в діяльності аграрних підприємств.

 

  1. Програмні результати навчання
  2. Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні

зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем.

  1. Розуміти місце і значення облікової, аналітичної, контрольної, податкової та статистичної систем в інформаційному забезпеченні користувачів обліково-аналітичної інформації у вирішенні проблем в сфері соціальної, економічної і екологічної відповідальності підприємств.
  2. Визначати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності.
  3. Формувати й аналізувати фінансову, управлінську, податкову і статистичну звітність підприємств та правильно інтерпретувати отриману інформацію для прийняття управлінських рішень.
  4. Володіти методичним інструментарієм обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування господарської діяльності підприємств.
  5. Розуміти особливості практики здійснення обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування діяльності підприємств різних форм власності, організаційно-правових форм господарювання та видів економічної діяльності.
  6. Знати механізми функціонування бюджетної і податкової систем України та враховувати їх особливості з метою організації обліку, вибору системи оподаткування та формування звітності на підприємствах.
  7. Розуміти організаційно-економічний механізм управління підприємством та оцінювати ефективність прийняття рішень з використанням обліково-аналітичної інформації.
  8. Ідентифікувати та оцінювати ризики господарської діяльності підприємств.
  9. Розуміти теоретичні засади аудиту та вміти застосовувати його методи і процедури.
  10. Визначати напрями підвищення ефективності формування фінансових ресурсів, їх розподілу та контролю використання на рівні підприємств різних організаційно-правових форм власності.
  11. Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи і комп’ютерні технології для обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування.
  12. Усвідомлювати особливості функціонування підприємств у сучасних умовах господарювання та демонструвати розуміння їх ринкового позиціонування.
  13. Вміти застосовувати економіко-математичні методи в обраній професії.
  14. Володіти загальнонауковими та спеціальними методами дослідження соціально- економічних явищ і господарських процесів на підприємстві.
  15. Володіти та застосовувати знання державної та іноземної мови для формування ділових паперів і спілкування у професійній діяльності.
  16. Вміти працювати як самостійно, так і в команді, проявляти лідерські якості та відповідальність у роботі, дотримуватися етичних принципів, поважати індивідуальне та культурне різноманіття.
  17. Аналізувати розвиток систем, моделей і методів бухгалтерського обліку на національному та міжнародному рівнях з метою обґрунтування доцільності їх запровадження на підприємстві.
  18. Дотримуватися здорового способу життя, безпеки життєдіяльності співробітників та здійснювати заходи щодо збереження навколишнього середовища.
  19. Виконувати професійні функції з урахуванням вимог соціальної відповідальності, трудової дисципліни, вміти планувати та управляти часом.
  20. Розуміти вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави.
  21. Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  22. Зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.
  23. Вміти керувати бухгалтерськими, фінансовими        та економічними          службами   і підрозділами на підприємствах і організаціях різних форм власності.
  24. Демонструвати навички ведення обліку та оподаткування господарських операцій суб’єктів господарювання аграрної сфери.

 

 

Професійні профілі випускників

Фахівець спеціальності «Облік і оподаткування» освітнього ступеня «бакалавр» здатний виконувати роботу в розрізі професійних груп та професійних назв робіт відповідно до Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010):

1210.1 Керівники підприємств, установ та організацій

1231 Керівники фінансових, бухгалтерських, економічних,  юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники

131 керівники малих підприємств без апарату управління

1475.2 Менеджери (управителі) з бухгалтерського обліку

2411.2 Аудитори та кваліфіковані бухгалтери

2419.3 Професіонали державної служби та місцевого самоврядування, а саме:

- адміністратор (органи державної влади та місцевого самоврядування);

- головний консультант;

- інспектор державний;

- інспектор фінансовий;

- державний аудитор;

- державний інспектор;

- казначей;

- спеціаліст-бухгалтер

2441.2  Економісти, а саме:

- економіст з бухгалтесркього обліку та аналізу господарської діяльності;

3429 агент податковий

3433 Бухгалтери та касири-експерти, а саме:

  • - асистент бухгалтера-експерта;
  • - асистент (помічник) аудитора;
  • - бухгалтер;
  • - касир-експерт

3439 Інші технічні фахівці в галузі управління, а саме:

  • - інспектор-ревізор;
  • - ревізор

3442 Інспектори податкової служби, а саме:

  • - головний державний податковий інспектор;
  • - державний податковий інспектор;
  • - ревізор-інспектор податковий

4121 Реєстратори бухгалтерських даних, а саме:

  • - офісний службовець (бухгалтерія);
  • - офісний службовець (аудит);
  • - офісний службовець (каса);
  • - офісний службовець (розрахунок собівартості);
  • - рахівник;
  • - таксувальник;
  • - обліковець з реєстрації бухгалтерських даних

4122 Статистики-обліковці та конторські службовці, що займаються фінансовими операціями:

  • - офісний службовець (боргові зобов’язання);
  • - офісний службовець (застава та іпотека);
  • - офісний службовець (інвестиції);
  • - офісний службовець (кредит);
  • - офісний службовець (цінні папери)

4131 службовці на складах, а саме:

  • - офісний службовець (реєстрація та облік)

4211 Касири та білетери, а саме:

  • - контролер-касир;
  • - касир (на підприємстві, в установі, організації);
  • - контролер-ревізор

4212 Касир в банках та інкасатори саме:

  • - касир-операціоніст;
  • - касир (в банку).

Доступ до подальшого навчання

Можливість продовжувати навчання за програмами другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Положення про екзамени, оцінювання та оцінки

Положення про порядок проведення моніторингу і контролю якості освіти в Уманському НУС.

Положення про забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Уманському НУС.

Положення про порядок створення та організацію роботи екзаменаційної комісії в Уманському НУС.

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складений підсумковий атестаційний екзамен.

Форма навчання

Денна, заочна

Завідувач кафедри

Доктор економічних наук, професор Мельник Людмила Юріївна