Меню

Освітня програма "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" (доктор філософії)

Освітньо-наукова програма «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

Спеціальність 076 Підприємництво та торгівля

Галузь знань 07 Управління та адміністрування

Ступінь вищої освіти

Доктор філософії

Кваліфікація, що присвоюється

Доктор філософії з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності

Спеціальні вимоги до зарахування

Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу

Спеціальні положення (умови) про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного)

Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу

 

Профіль програми

Мета та цілі освітньо-наукової програми. Підготовка висококваліфікованих науковців і науково-педагогічних кадрів зі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля» які б відповідали європейському рівню, стилю, якості освіти та результативності наукової діяльності, були спроможні генерувати й забезпечувати трансфер сучасного знання, задовольняти попит у галузі науки й освіти.

Об’єкт вивчення: діяльність суб’єктів господарювання підприємницьких, торговельних та біржових структур з орієнтацією на інноваційну наукову (дослідницьку) та педагогічну діяльність

Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих фахівців для підприємницьких, торговельних та біржових структур, що потребують наявності ступеня доктора філософії, які здатні продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми, проводити власні фундаментальні та/або прикладні дослідження, що передбачають глибинне переосмислення наявних та створення нових цілісних знань і професійних практик, здійснювати наукову та педагогічну діяльність.

Теоретичний зміст предметної області: теоретико-методологічні, науково-методичні, фундаментальні та прикладні основи підприємницької, торговельної та біржової діяльності, які забезпечують прийняття обґрунтованих професійних рішень з її розвитку.

Методи, методики та технології: система загальнонаукових та спеціальних методів, методик та технологій для досліджень та/або інноваційної діяльності в підприємницьких, торговельних та біржових структурах.

Інструменти та обладнання: сучасні інформаційні системи (хмарні технології, комунікаційні технології передачі та обміну інформацією), спеціалізоване програмне забезпечення, прилади та обладнання, необхідні для виконання інноваційної науково-дослідної, педагогічної, професійної діяльності в підприємницьких, торговельних та біржових структурах.

Освітня складова програми. Програма реалізується у невеликих групах дослідників за спеціальністю 076 «Підприємництво та торгівля».

Програма передбачає 45 кредитів ЄКТС для нормативних навчальних дисциплін, з яких 24 кредити ЄКТС – це дисципліни загальної підготовки (у тому числі філософія науки – 4 кредити ЄКТС й іноземна мова в наукових дослідженнях та ділових комунікаціях – 6 кредитів ЄКТС), що передбачають набуття аспірантом загальнонаукових (філософських) компетенцій, мовних компетенцій, універсальних навичок дослідника), а також 21 кредит – дисципліни професійної підготовки , з яких 6 кредитів ЄКТС передбачено на науково-педагогічну практику. Ще 15 кредитів ЄКТС передбачено на вибіркові дисципліни.

Наукова складова програми. Наукова складова освітньо-наукової програми передбачає здійснення власних наукових досліджень під керівництвом одного або двох наукових керівників з відповідним оформлення одержаних результатів у вигляді дисертації. Ця складова програми не вимірюється кредитами ЄКТС, а оформляється окремо у вигляді індивідуального плану наукової роботи аспіранта.

Особливістю наукової складової освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії є те, що окремі складові власних наукових досліджень аспіранти зможуть виконувати під час практичних занять з дисциплін професійної підготовки.

 

Програмні компетентності

Інтегральна компетентність: здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наяв-них і створення нових цілісних знань та/або професійних практик, застосовувати новітні методології наукової, педагогічної, професійної діяльності, здійснювати власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.

Загальні компетентності (ЗК):  

ЗK 01. Здатність розв’язувати комплексні проблеми у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльно-сті на основі системного наукового світогляду та загаль-ного культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.

ЗК 02. Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК 03. Здатність працювати автономно.

ЗК 04. Здатність до міжособистісної взаємодії

ЗК 05. Здатність розробляти проекти та управляти ними.

Спеціальні (фахові) компетентності (СК):    

СК 01. Здатність планувати і виконувати оригінальні до-слідження на відповідному рівні, досягати наукових ре-зультатів, які можуть бути опубліковані у провідних нау-кових виданнях, впроваджені у практичну діяльність, що створюють нові знання у підприємницьких, торговельних та біржових структурах та/або дотичних до них міждис-циплінарних напрямах

СК 02. Здатність продукувати, обґрунтовувати нові ідеї, гіпотези і моделі та приймати науково обґрунтовані рі-шення у підприємницькій, торговельній та біржовій дія-льності.

СK 03. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяль-ність у вищій освіті.

СK 04. Здатність усно та/або письмово презентувати, об-говорювати, апробовувати результати досліджень, розро-бок, проєктів українською та іноземною мовами.

СК 05. Здатність до критичного переосмислення і розви-тку сучасних теорій, методологій, об'єктів досліджень й практик, із застосуванням системного підходу до враху-вання неекономічних аспектів з різних галузей знань, у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

СК 06. Здатність застосовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології (інформаційні системи, хмарні технології, комунікаційні технології передачі та обміну інформацією), прилади та обладнання (в тому числі ком-п'ютерна техніка, апаратно-програмне забезпечення), не-обхідні для виконання інноваційної науково-дослідної, педагогічної, професійної діяльності в підприємницьких, торговельних та біржових структурах.

Програмні результати навчання:

РН01. Мати передові концептуальні, методологічні знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності та/або на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, які є достатніми для проведення наукових, прикладних досліджень на рівні актуальних світових досягнень, отримання нових знань та/або здійснення інноваційної професійної діяльності.

РН02. Глибоко розуміти загальні принципи та методи економічних наук, методологію наукових досліджень, застосовувати їх в процесі проведення власних дослідженнях у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, а також у викладацькій практиці.

РН03. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні, економіко-математичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційно-комунікативні технології, прилади та обладнання

РН04. Розробляти та досліджувати концептуальні, математичні, комп’ютерні моделі процесів і систем, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних продуктів у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, а також у дотичних міждисциплінарних напрямах.

РН05. Застосовувати сучасні методи та інструменти наукових досліджень та інноваційної діяльності для отримання нових знань та/або розв’язання комплексних проблем у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, а також у дотичних міждисциплінарних напрямах.

РН06. Приймати ефективні, етичні та соціально відповідальні рішення, забезпечувати лідерство, автономність  та міжособистісну взаємодію у їх реалізації в професійній діяльності.

РН07. Аналізувати та оцінювати стан, тенденції розвитку підприємництва, торгівлі, біржової діяльності, застосовувати сучасні методології, методи та інструменти для вирішення актуальних проблем у професійній практиці.

РН08. Формулювати та перевіряти гіпотези, використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, актуальні літературні та інформаційні джерела, результати теоретичного аналізу, моделювання, експериментальних досліджень.

РН09. Планувати і виконувати теоретичні та/або емпіричні дослідження з використанням сучасних методів й інструментів, здійснювати критичний аналіз результатів власних або сторонніх досліджень у контексті усього комплексу сучасних знань щодо проблем у сфері підприємництва, торгівлі, біржової діяльності та дотичних міждисциплінарних напрямів, з дотриманням норм академічної і професійної етики.

РН10. Ініціювати, розробляти, реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти, які дають можливість переосмислити наявні та/або отримати нові цілісні знання, розв’язувати проблеми підприємництва, торгівлі та біржової діяльності з урахуванням етичних, соціальних, економічних, екологічних і правових аспектів.

РН11. Вільно презентувати, обговорювати державною та іноземними мовами результати досліджень, наукові та/або прикладні проблеми підприємництва, торгівлі, біржової діяльності, оприлюднювати їх у наукових публікаціях провідних міжнародних видань або впроваджувати у практичну діяльність.

РН12. Організовувати і здійснювати освітній процес у закладах освіти, розробляти і впроваджувати спеціальні освітні компоненти зі сфери підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.

 

Придатність здобувачів до працевлаштування та подальшого навчання

Посади згідно класифікатора професій України. Асистент (2310.2), викладач вищого навчального закладу (2310.2), доцент (2310.1), докторант (2310.1), професор (2310.1), директор (керівник) малого промислового підприємства (фірми) (1312), директор (начальник) організації (дослідної, конструкторської, проектної) (1210.1), директор (начальник) професійного навчально-виховного закладу (професійно-технічного училища, професійного училища і т. ін.) (1210.1), директор (начальник, інший керівник) підприємства (1210.1), директор (ректор, начальник) вищого навчального закладу (технікуму, коледжу, інституту, академії, університету і т. ін.) (1210.1), директор курсів підвищення кваліфікації (1210.1), директор науково-дослідного інституту (1210.1), директор центру підвищення кваліфікації (1229.4), завідувач (начальник) відділу (науково-дослідного, конструкторського, проектного та ін.) (1237.2), завідувач відділення у коледжі (1229.4), молодший науковий співробітник (біржові операції) (2413.1) науковий співробітник (біржові операції) (2413.1), науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва, інтелектуальна власність) (2419.1), молодший науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва, інтелектуальна власність) (2419.1).

Місце працевлаштування. Працевлаштування на посадах наукових і науково-педагогічних працівників в наукових установах і закладах вищої освіти, інших посадах, що потребують кваліфікації 8 рівня НРК

Доступ до подальшого навчання. Здобуття наукового ступеня доктора наук та додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих.

 

Вимоги до випуску

Успішно виконана освітня складова програми обсягом 60 кредитів ECTS.

Атестація здобувачів освітнього рівня доктора філософії здійснюється у формі публічного захисту дисертації. Підготовка в аспірантурі завершується отримання диплома доктора філософії після публічного захисту дисертації в разовій спеціалізованій вченій раді.

Форма навчання

Денна

 

Завідувач кафедри

Доктор економічних наук, професор Сергій СОКОЛЮК