Меню

Освітня програма "Садово-паркове господарство" (доктор філософії)

Освітня програма "Садово-паркове господарство" (доктор філософії)

 

Назва спеціальності  

Н 3 Садово-паркове господарство

Спеціальність

Садово-паркове господарство

Кваліфікація освітня, що присвоюється

Доктор філософії з садово-паркового господарства

Рівень вищої освіти

Третій освітньо-науковий рівень вищої освіти

Вимоги до зарахування

Освітньо-наукова програма (ОНП) «Садово-паркове господарство» для підготовки здобувачів вищої освіти третього (доктор філософії) рівня спеціальності Н 3 «Садово-паркове господарство» містить обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття відповідного ступеня вищої освіти; перелік компетентностей випускника; нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання; форми атестації здобувачів вищої освіти; вимоги до наявності системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти.

Робоча (проєктна) група

Поліщук Валентин Васильович – керівник (гарант) проєктної групи, декан факультету лісового і садово-паркового господарства, професор кафедри садово-паркового господарства, доктор сільськогосподарських наук, професор;

Величко Юлія Анатоліївна – завідувачка кафедри садово-паркового господарства, кандидат сільськогосподарських наук, доцент.

Пушка Ірина Михайлівна – доцент кафедри садово-паркового господарства, кандидат сільськогосподарських наук, доцент;

Залучені стейкхолдери

Грабовий Володимир Миколайович – В.о. директора Національного дендрологічного парку «Софіївка» НДІ НАНУ, кандидат біологічних наук,старший науковий співробітник

Свищ Денис Валентинович – здобувач третього освітньо-наукового рівня вищої освіти (доктора філософії).

Спеціальні положення (умови) про визначення попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного)

Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу.

Вимоги і положення до кваліфікації

Кваліфікація доктор філософії з садово-паркового господарства передбачає формування у здобувачів комплексу знань, умінь та навичок для застосування в професійній діяльності у сфері ландшафтної архітектури, спрямованих на вирішення комплексних задач по озелененню, догляду за територією та вирощуванням декоративних рослин.

Профіль програми

Метою освітньо-наукової програми є формування у здобувачів здатності  розв’язувати комплексні проблеми в галузі садово-паркового господарства і фітомеліорації шляхом використання професійної дослідницько-інноваційної діяльності, яка передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань й професійної практики.

Цілі освітньо-наукової програми передбачають набуття новітніх цілісних знань та професійної практики в садово-парковому господарстві через наукові дослідження з метою підготовки та захисту дисертаційної роботи. 

Ключові результати навчання

Інтегральна компетентність

Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми у галузі садово-паркового господарства і фітомеліорації, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності.

Загальні компетентності

ЗК1. Здатність розв’язувати комплексні проблеми садово-паркового господарства на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності;

ЗК2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

ЗК3. Здатність працювати в міжнародному контексті

ЗK4. Здатність приймати обґрунтовані рішення, розробляти проекти та управляти ними.

ЗК5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Фахові компетентності

ФК1. Здатність продукувати і обґрунтовувати нові перспективні ідеї, гіпотези, стратегії, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у садово–парковому господарстві та дотичних до нього міждисциплінарних напрямах.

ФK2.Здатність визначати передумови застосування раціональної методики польових і лабораторних експериментів, конкретних методів дослідження садово-паркових культурфітоценозів.

ФK3. Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти експериментальних і теоретичних досліджень садово-паркового господарства, методи комп’ютерного моделювання, цифрові технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій та навчальній діяльності.

ФК4. Здатність обробляти отримані експериментальні дані, застосовувати методи статистичного аналізу даних, перевіряти статистичні гіпотези.

ФК5. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у вищій освіті.

ФК6. Здатність ініціювати та реалізовувати інноваційні комплексні проєкти у сфері садово-паркового господарства та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти, лідерство під час їх реалізації.

ФК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері садово-паркового господарства, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.

ФК8. Здатність аналізувати, оцінювати і прогнозувати сучасний стан і тенденції розвитку технологій садово-паркового господарства.

Програмні результати навчання

ПРН1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з садово-паркового господарства і на межі галузей знань.

ПРН2. Мати дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень садово-паркового господарства, отримання нових знань та/або здійснення інновації, зокрема, для формування пропозицій фінансування дослідницьких проєктів, реєстрації інтелектуальної власності.

ПРН3. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень (опитувань, спостережень тощо) і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані.

ПРН4. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні інженерні проєкти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми садово-паркового господарства з урахуванням технічних, соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.

ПРН5. Глибоко розуміти та використовувати основні принципи і методи аграрних наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері садово-паркового господарства й у викладацькій практиці.

ПРН6. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати наукових досліджень, наукові та прикладні проблеми садово-паркового господарства державною та іноземною мовами, кваліфіковано відображати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях.

ПРН7. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.

ПРН8. Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження з садово-паркового господарства та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів та дотриманням норм академічної етики, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми. 

 

Професійні профілі випускників з прикладами

Посади наукових і науково-педагогічних працівників в наукових установах і закладах вищої освіти, інженерні, експертні аналітичні тощо посади у дослідницьких, проєктних та конструкторських установах і підрозділах аграрних підприємств.

Посади згідно класифікатора професій України. Асистент (2310.2), доцент (2310.1), професор (2310.1), директор (керівник) сільськогосподарського підприємства (фірми) (1312), директор (начальник) організації (дослідної, конструкторської, проектної) (1210.1), директор (начальник) професійного навчально-виховного закладу (професійно-технічного училища, професійного училища і т. ін.) (1210.1), директор (начальник, інший керівник) підприємства (1210.1), директор (ректор, начальник) вищого навчального закладу (технікуму, коледжу, інституту, академії, університету і т. ін.) (1210.1), директор курсів підвищення кваліфікації (1210.1), директор науково-дослідного інституту (1210.1), директор центру підвищення кваліфікації (1229.4), завідувач (начальник) відділу (науково-дослідного, конструкторського, проектного та ін.) (1237.2), завідувач відділення у коледжі (1229.4), професіонали споріднених професій (2213.2).

Доступ до подальшого навчання

Продовження навчання на науковому рівні (доктор наук).

Положення про екзамени, оцінювання та оцінки

Навчальний план освітньої програми у повній мірі реалізується протягом перших двох років навчання.  У подальшому основна діяльність аспірантів полягає у реалізації наукового дослідження, підготовці наукових публікацій, написанні дисертаційної роботи та підготовці до прилюдного захисту.

Освітня складова програми. Навчальний план освітньої програми у повній мірі реалізується впродовж перших двох років навчання. 

Заняття проводяться з акцентом на особистісному саморозвитку. Навчання ґрунтується на критичному аналізі власних, вітчизняних та закордонних досліджень продуктивному використанню критичних зауважень з боку інших колег. Навчально-методичне забезпечення і консультування аспірантів здійснюється очно науковими керівниками та НПП ЗВО та через університетське модульне середовище освітнього процесу Moodle.

У подальшому основна діяльність аспірантів полягає у реалізації наукового дослідження, підготовці наукових публікацій, написанні дисертаційної роботи та її прилюдного захисту.

Наукова складова програми. Оцінювання наукової діяльності аспірантів (здобувачів) здійснюється на основі кількісних та якісних показників, що характеризують підготовку наукових праць, участь у конференціях, підготовки окремих частин дисертації відповідно до затвердженого індивідуального плану наукової роботи аспіранта (здобувача). Звіти аспірантів (здобувачів), за результатами виконання індивідуального плану, щорічно затверджуються на засіданні кафедри та вченій раді факультету з рекомендацією продовження або припинення навчання в аспірантурі.

Підсумкова атестація: прилюдний захист дисертаційної роботи.

Вимоги до випуску (закінчення навчання)

Підсумкову атестацію на здобуття кваліфікації  доктора філософії з садово-паркового господарства проводить Екзаменаційна комісія у формі здачі кандидатських іспитів відповідно до вимог і порядку їх проведення. Умовою допуску здобувача до державної атестації є виконання ним навчального плану в повному обсязі.

Форма навчання

Денна, заочна тривалість – 4 роки.


Відгуки та пропозиції щодо змісту освітньої програми надсилати на електронну адресу land.garden@ udau.edu.ua

 


Відгуки та пропозиції щодо змісту освітньої програми надсилати на електронну адресу land.garden@ udau.edu.ua