Меню

Освітня програма "Менеджмент" (доктор філософії)

Освітньо-наукова програма "Менеджмент"

(доктор філософії)

D3 «Менеджмент» (доктор філософії)

 

Спеціальність  D3 «Менеджмент»

 

Кваліфікація, що присвоюється

Доктор філософії з менеджменту

 

Освітній ступінь

Третій рівень вищої освіти

 

Профіль програми

Освітньо-наукова програма з менеджменту побудована на основі поєднання поглибленої теоретичної підготовки з прикладними аспектами дослідницької діяльності. Метою освітньо-наукової програми є підготовка висококваліфікованих науковців і науково-педагогічних кадрів зі спеціальності D3 «Менеджмент», які б відповідали європейському рівню, стилю, якості освіти та результативності наукової діяльності, були спроможні генерувати й забезпечувати трансфер сучасного знання, задовольняти попит у галузі науки й освіти, були здатні на основі поєднання фундаментальних знань, умінь, навичок, комунікації вирішувати складні комплексні проблеми, координувати функції управління операціями, бізнес-процесами, логістичними та інноваційними процесами, управляти фінансами, маркетингом, персоналом для досягнення цілей підприємства, використовувати та створювати інноваційний управлінський інструментарій, проводити дослідження та приймати рішення за допомогою сучасних інформаційних систем і технологій та математичних моделей в умовах управління інтелектуальною власністю.

Термін навчання становить чотири роки.

Програма підготовки складається з:

Обов'язкових навчальних дисциплін - 44 кредити ЄКТС (73,3%), у тому числі:

  • освітні компоненти гуманітарної, соціально-економічної та природничо-наукової підготовки - 26,0 кредитів ЄКТС (43,3%);

освітні компоненти професійної та практичної підготовки - 18,0 кредитів ЄКТС (30,0%).

Вибіркові освітні компоненти становлять 16,0 кредитів ЄКТС (26,7%).

 

Орієнтація програми - освітня, дослідницька та прикладна; наукові дослідження з новими та удосконаленими, практично спрямованими, цінними теоретичними і методичними результатами.

Основний фокус програми та спеціалізації – формування та розвиток професійних компетентностей щодо управління підприємствами тому числі і аграрної сфери, на основі комплексного застосування інноваційного та логістичного менеджменту з використанням економіко-математичних методів та сучасних інформаційних систем і технологій, досліджень сукупності виробничих, організацій­них та соціальних відносин, пов’язаних зі сферою менеджменту

Об'єктами вивчення є науково-методичний базис управління організаціями та їх об'єднаннями за невизначеності умов і вимог.

Цілі навчання:

підготовка фахівців, здатних продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у галузі управління та адміністрування, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики, застосовувати новітні методології наукової та педагогічної діяльності, здійснювати власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.

 

Теоретичний зміст предметної області:

- парадигми, закони, закономірності, принципи, історичні передумови розвитку менеджменту;

- концепції системного, ситуаційного, адаптивного, антисипативного, антикризового, інноваційного, проектного менеджменту тощо;

- функції, методи, технології та управлінські рішення у менеджменті.

 

Методи, методики, технології та інструменти:

- методи і методики дослідження (розрахунково-аналітичні, економіко-статистичні, економіко-математичні, експертного оцінювання, фактологічні, соціологічні, психологічні, документальні, балансові);

- методи реалізації функцій менеджменту (методи маркетингових досліджень; методи економічної діагностики; методи прогнозування і планування; методи проектування організаційних структур управління; методи мотивування; методи контролювання; методи створення і розвитку організаційної культури, методи оцінювання соціальної, організаційної та економічної ефективності в менеджменті тощо);

- методи менеджменту (адміністративні, економічні,соціально-психологічні, технологічні);

- технології обґрунтування управлінських рішень (економічний аналіз, СППР, сучасний інструментарій штучного інтелекту в сфері менеджменту.

 

Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в менеджменті.

 

Освітня складова програми.

Програма реалізується у невеликих групах дослідників за спеціальністю D3 «Менеджмент».

 

Наукова складова програми.

Наукова складова освітньо-наукової програми передбачає здійснення власних наукових досліджень під керівництвом одного або двох наукових керівників з відповідним оформлення одержаних результатів у вигляді дисертації. Ця складова програми не вимірюється кредитами ЄКТС, а оформляється окремо у вигляді індивідуального плану наукової роботи аспіранта.

Особливістю наукової складової освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії зі спеціальності D3 «Менеджмент» є те, що окремі складові власних наукових досліджень аспіранти зможуть виконувати під час практичних занять з дисциплін професійної підготовки.

 

Ключові результати навчання

Загальні компетентності:

  • Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
  • Здатність працювати в міжнародному контексті.
  • Здатність розв’язувати комплексні проблеми у сфері менеджменту на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.

 

Спеціальні (фахові) компетентності:

  • Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у менеджменті і дотичних до нього міждисциплінарних напрямах.
  • Здатність усно і письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень та/або інноваційних розробок українською та англійською мовами, опрацьовувати наукову літературу з управління та адміністрування та ефективно використовувати нову інформацію з різних джерел.
  • Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у сфері менеджменту в закладах вищої освіти
  • Здатність ініціювати, розробляти, реалізовувати та управляти науковими проектами у менеджменті і дотичних до нього міждисциплінарних напрямах та /або складати пропозиції щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності;
  • Здатність обґрунтовано обирати та використовувати методи та інструменти наукових досліджень у сфері менеджменту;
  • Здатність до впровадження результатів влас­них досліджень у сфері менеджменту.

 

Програмні результати навчання:

  • Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.
  • Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми менеджменту державною та англійською мовами, кваліфіковано відображати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних міжнародних наукових виданнях.
  • Розробляти та досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі процесів і систем, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних продуктів у галузі менеджменту та дотичних міждисциплінарних напрямах.
  • Розробляти та реалізовувати наукові та прикладні проекти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику у галузі управління та адміністрування і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми в менеджменті з дотриманням норм академічної етики і врахуванням соціальних, етичних, економічних, екологічних та правових аспектів.
  • Глибоко розуміти загальні принципи та методи управлінських наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері менеджменту та у викладацькій практиці.
  • Планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження з менеджменту та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми; складати пропозиції щодо фінансування досліджень та/або проектів
  • Здійснювати апробацію та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту.
  • Розробляти і викладати спеціальні навчальні дисципліни з менеджменту у закладах освіти..

 

Адміністративна та управлінська діяльність у сфері менеджменту.

Посади згідно класифікатора професій України.

2310.1 доцент, докторант;

2310.2 - асистент, викладач закладу вищої освіти;

2419 - професіонали у сфері державної служби, маркетингу, ефективності господарської діяльності, раціоналізації виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності;

1312 - директор (керівник) малого промислового підприємства (фірми).

 

Вимоги до випуску

Завершена навчальна програма обсягом 60 кредитів ECTS.

Належним чином оформлений, за результатами наукових досліджень, рукопис дисертації, її публічний захист та присудження її автору наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності D3 «Менеджмент».

 

Подальше навчання

Доктор філософії може підвищувати кваліфікацію та отримувати додаткову післядипломну освіту.

Набуття додаткових наукових та освітніх компетентностей через участь в освітніх програмах, дослідницьких грантах та стипендіях.

Можливість продовжувати освіту на здобуття наукового ступеня доктора наук

 

Форма навчання

Денна

 

Гарант

Доктор економічних наук, професор Вуйченко Марина Олександрівна.