Освітня програма "Біологія" (бакалавр)
091 «Біологія» (бакалавр)
Спеціальність 091 «Біологія та біохімія»
Кваліфікація, що присвоюється
Бакалавр з біології та біохімії
Освітній рівень
Перший (бакалаврський)
Спеціальні вимоги до зарахування
Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу
Спеціальні положення (умови) про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного)
Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу
Профіль програми
Програма базується на сучасних наукових знаннях загальної і прикладної біології, проблем збереження здоров’я, охорони довкілля, раціонального використання природних ресурсів, традиційних та інноваційних підходах до їх вирішення.
Загальний обсяг освітньої програми – 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: дисципліни вільного вибору – 60 кредитів. Програма відповідає сучасним вимогам як Міністерства освіти і науки України, так і міжнародним зразкам щодо вищої освіти з підготовки фахівців аграрного профілю.
Ключові результати навчання
Загальні компетентності
ЗК01. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК02. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК03. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК04. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК05. Здатність спілкуватися державною мовою як усно так і письмово.
ЗК06. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК07. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК08. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
ЗК09.Здатністьдіятисоціальновідповідальноісвідомо з метою збереження природного навколишнього середовища.
ЗК10. Здатність працювати в команді.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СК01. Здатність застосовувати знання та вміння з математики, фізики, хімії та інших суміжних наук для вирішення конкретних біологічних завдань.
СК02. Здатність демонструвати базові теоретичні знання в галузі біологічних наук та на межі предметних галузей.
СК03. Здатність досліджувати різні рівні організації живого, біологічні явища і процеси.
СК04. Здатність здійснювати збір, реєстрацію і аналіз даних за допомогою відповідних методів і технологічних засобів у польових і лабораторних умовах.
СК05. Здатність до критичного осмислення новітніх розробок у галузі біології і професійній діяльності.
СК06. Усвідомлення необхідності збереження біорізноманіття, охорони навколишнього середовища, раціонального природокористування.
СК07. Здатність до аналізу будови, функцій, процесів життєдіяльності, онто- та філогенезу живих організмів.
СК08. Здатність до аналізу механізмів збереження, реалізації та передачі генетичної інформації в організмів.
СК09. Здатність аналізувати результати взаємодії біологічних систем різних рівнів організації, їхньої ролі у біосфері та можливості використання у різних галузях господарства, біотехнологіях, медицині та охороні навколишнього середовища.
СК10. Здатність демонструвати знання механізмів підтримання гомеостазу біологічних систем.
СК11. Здатність до навичок аргументованого ведення дискусії та спілкування в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей.
СК12. Здатність аналізувати шляхи розвитку сучасної біології та виявляти можливі шляхи вирішення найактуальніших проблем у професійній та практичній діяльності.
Програмні результати навчання
ПР01. Розуміти соціальні та економічні наслідки впровадження новітніх розробок у галузі біології у професійній діяльності.
ПР02. Застосовувати сучасні інформаційні технології, програмні засоби та ресурси Інтернету для інформаційного забезпечення професійної діяльності.
ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і презентувати результати експериментальних досліджень в галузі біології.
ПР04. Спілкуватися усно і письмово з професійних питань з використанням наукових термінів, прийнятих у фаховому середовищі, державною та іноземною мовами.
ПР05. Демонструвати навички оцінювання непередбачуваних біологічних проблем і обдуманого вибору шляхів їх вирішення
ПР06. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, екології, математики у процесі навчання та забезпечення професійної діяльності.
ПР07. Володіти прийомами самоосвіти і самовдосконалення. Уміти проектувати траєкторію професійного росту й особистого розвитку, застосовуючи набуті знання.
ПР08. Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей.
ПР09. Дотримуватися положень біологічної етики, правил біологічної безпеки і біологічного захисту у процесі навчання та професійній діяльності.
ПР10. Знати основи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот й застосовувати їх для вирішення конкретних біологічних завдань.
ПР11. Розуміти структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні.
ПР12. Демонструвати знання будови, процесів життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти механізми регуляції фізіологічних функцій для підтримання гомеостазу біологічних систем.
ПР13. Знати механізми збереження, реалізації та передачі генетичної інформації та їхнє значення в еволюційних процесах.
ПР14. Аналізувати взаємодії живих організмів різних рівнів філогенетичної спорідненості між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їхню роль у біосферних процесах трансформації речовин і енергії.
ПР15. Аналізувати форми взаємовідносин між мікро- та макроороганізмами з визначенням основних напрямів цих процесів.
ПР16. Знати будову та функції імунної системи, клітинні та молекулярні механізми імунних реакцій, їх регуляцію, генетичний контроль; види імунітету та методи оцінки імунного статусуорганізму.
ПР17. Розуміти роль еволюційної ідеї органічного світу.
ПР18. Уміти прогнозувати ефективність та наслідки реалізації природоохороннихзаходів.
ПР19. Застосовувати у практичній діяльності методи визначення структурних та функціональних характеристик біологічних систем на різних рівнях організації.
ПР20. Аргументувати вибір методів, алгоритмів планування та проведення польових, лабораторних, клініко-лабораторних досліджень, у т.ч. математичних методів та програмного забезпечення для проведення досліджень, обробки та представлення результатів.
ПР21. Аналізувати інформацію про різноманіття живих організмів.
ПР22. Поєднувати навички самостійної та командної роботи задля отримання результату з акцентом на доброчесність, професійну сумлінність та відповідальність за прийняття рішень.
ПР23. Реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства.
ПР24. Аналізувати фізико-хімічні властивості та функціональну роль біологічних макромолекул і молекулярних комплексів живих організмів, характер взаємодії їх з іонами, молекулами і радикалами, їхню будову й енергетикупроцесів.
ПР25. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захиту звіту) з використанням сучасних технологій, коректно вести дискусію.
ПР26. Демонструвати знання основних принципів збереження і зміцнення здоров'я, формування ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя.
ПР27. Вміти визначати потенційно небезпечні виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій та дотримуватись правил безпеки життєдіяльності.
Професійні профілі випускників
Бакалавр за спеціальністю «Біологія та біохімія» здатний виконувати роботу в розрізі професійних груп та професійних назв робіт відповідно до Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010):
32 Фахівці в галузі біології, агрономії та медицини
321 Фахівці в галузі біології та агрономії
3211 Лаборанти в галузі біологічних досліджень
3212 Асистенти ветеринарів, молодші фахівці в галузі агрономії, лісовому, водному господарствах та в природно-заповідній справі.
3213 Консультант в сільському, лісовому, водному господарствах та природно-заповідній справі.
Доступ до подальшого навчання
Можливість навчання за програмою другого рівня вищої освіти в галузях, що узгоджується з отриманим дипломом бакалавра, або суміжною: магістерські (освітньо-наукові /освітньо-професійні) програми вищої освіти.
Положення про екзамени, оцінювання та оцінки
Положення про порядок проведення моніторингу і контролю якості освіти в Уманському НУС
Положення про забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Уманському НУС
Положення про порядок створення та організацію роботи екзаменаційної комісії в Уманському НУС
Вимоги до випуску
Завершена навчальна програма обсягом 240 кредитів, успішно складений комплексний кваліфікаційний (атестаційний) екзамен.
Форма навчання
Денна
Гарант освітньої програми
Кандидат біологічних наук, доцент кафедри біології Парубок Маргарита Іванівна