Меню

ОП "Прикладна математика" (бакалавр)

Опис ОП «Прикладна математика»

 

Прикладна математика

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)

Галузь знань: F Інформаційні технології

Спеціальність: F1 Прикладна математика

Предметна область: математичні методи, що застосовуються в науці, інженерії, бізнесі та промисловості, а також алгоритми і програмні засоби їх реалізації

Цілі: формування європейського за рівнем, стилем, якістю освіти конкурентоспроможного фахівця інноваційного типу для професійного розв’язання практичних задач з використанням фундаментальних та спеціальних прикладних методів математичних і комп’ютерних наук

Тип: освітньо-професійна

Тип диплому: диплом бакалавра

Мова викладання: українська

Кількість кредитів ЄКТС: 240

Форма здобуття освіти: денна – 3 роки 10 місяців

Вимоги до освіти осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою: ПЗСО

Компетентності:

Інтегральна компетентність (ІК):

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми прикладної математики у професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування математичних теорій та методів, комп’ютерних наук, інформаційних технологій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК 1. Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК 4. Здатність бути критичним і самокритичним.

ЗК 5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК 6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 8. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 9. Здатність спілкуватись з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності).

ЗК 10. Навички у використанні інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК 11. Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК 12. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов'язків.

ЗК 13. Навички між особистої взаємодії.

ЗК 14. Здатність реалізовувати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його стало розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.

ЗК 15. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми руховою активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Фахові компетентності (ФК):

ФК 1. Здатність використовувати й адаптувати математичні теорії, методи та прийоми для доведення математичних тверджень і теорем.

ФК 2. Здатність виконувати завдання, сформульовані у математичній формі

ФК 3. Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв’язання практичних задач, моделювання, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень.

ФК 4. Здатність розробляти алгоритми та структури даних, програмні засоби та програмну документацію.

ФК 5. Здатність проектувати бази даних, інформаційні системи та ресурси.

ФК 6. Здатність розв’язувати професійні задачі за допомогою комп'ютерної техніки, комп’ютерних мереж та Інтернету, в середовищі сучасних операційних систем, з використанням стандартних офісних додатків.

ФК 7. Здатність експлуатувати та обслуговувати програмне забезпечення автоматизованих та інформаційних систем різного призначення.

ФК 8. Здатність використовувати сучасні технології програмування та тестування програмного забезпечення.

ФК 9. Здатність до проведення математичного і комп’ютерного моделювання, аналізу та обробки даних, обчислювального експерименту, розв’язання формалізованих задач за допомогою спеціалізованих програмних засобів.

ФК 10. Здатність створення документів встановленої звітності, використання нормативно-правових документів.

ФК 11. Здатність до організації роботи колективу виконавців, приймання доцільних та економічно обґрунтованих організаційних та управлінських рішень, забезпечення безпечних умов праці.

ФК 12. Здатність до пошуку, систематичного вивчення та аналізу науково-технічної інформації, вітчизняного й закордонного досвіду, пов’язаного із застосуванням математичних методів для дослідження різноманітних процесів, явищ та систем

ФК 13. Здатність зрозуміти постановку завдання, сформульовану мовою певної предметної галузі, здійснювати пошук та збір необхідних вихідних даних.

ФК 14. Здатність сформулювати математичну постановку задачі, спираючись на постановку мовою предметної галузі та обирати метод її розв’язання, що забезпечує потрібні точність і надійність результату.

ФК 15. Здатність брати участь у складанні наукових звітів із виконаних науково-дослідних робіт та у впровадженні результатів проведених досліджень і розробок.

ФК 16. Здатність до ефективної професійної письмової й усної комунікації українською мовою та однією з офіційних мов ЄС.

ФК 17. Здатність застосовувати, аналізувати,  розробляти моделі і методи штучного інтелекту.

ФК 18. Здатність обґрунтовано обирати та адаптувати спеціалізовані алгоритми і програмні засоби для вирішення прикладних задач аналізу даних, прийняття рішень і автоматизації процесів на основі технологій штучного інтелекту.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН 1. Знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ логіки, норм критичного підходу, основ методології наукового пізнання, форм і методів аналізу та синтезу.

ПРН 2. Знання методів навчання, організації та здійснення, стимулювання та мотивації навчально-пізнавальної діяльності, розуміння предметної галузі прикладної математики.

ПРН 3. Знання й розуміння основних концепцій, принципів, теорій фундаментальної та прикладної математики і вміння використовувати їх на практиці.

ПРН 4. Знання методів, способів та технологій збору інформації з різних джерел, контент-аналізу документів, аналізу та обробки даних.

ПРН 5. Знання основних етапів та стадій творчого процесу, ролі правильного формулювання мети та задач для їх досягнення в області комп’ютерних наук, творчі можливості людини, механізм генезису і розвитку знань, методи генерації ідей, розуміння креативності як універсального процесу породження незвичайних ідей.

ПРН 6. Знати основні положення та методи математичного, комплексного та функціонального аналізу, лінійної алгебри та аналітичної геометрії, теорії диференціальних рівнянь, зокрема рівнянь математичної фізики, теорії ймовірностей, математичної статистики та випадкових процесів, чисельними методами, методами оптимізації, методами аналізу даних.

ПРН 7. Вміти проводити практичні дослідження та знаходити розв'язок некоректних задач.

ПРН 8. Поєднувати методи математичного та комп'ютерного моделювання з неформальними процедурами експертного аналізу для пошуку оптимальних рішень.

ПРН 9. Будувати ефективні щодо точності обчислень, стійкості, швидкодії та витрат системних ресурсів алгоритми для чисельного дослідження математичних моделей та розв’язання практичних задач.

ПРН 10. Володіти методиками вибору раціональних методів та алгоритмів розв'язання математичних задач оптимізації, дослідження операцій, оптимального керування і прийняття рішень, аналізу даних.

ПРН 11. Вміти застосовувати сучасні технології програмування та розроблення програмного забезпечення, програмної реалізації чисельних і символьних алгоритмів.

ПРН 12. Розв'язувати окремі інженерні задачі та/або задачі, що виникають принаймні в одній предметній галузі: в соціології, економіці, екології та медицині.

ПРН 13. Використовувати у практичній роботі спеціалізовані програмні продукти та програмні системи комп’ютерної математики.

ПРН 14. Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.

ПРН 15. Уміти організовувати власну діяльність та отримувати результати у рамках обмеженого часу.

ПРН 16. Демонструвати навички взаємодії з іншими людьми, уміння працювати в команді.

ПРН 17. Уміти здійснювати збір, опрацювання, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації, уникаючи при цьому плагіату

ПРН 18. Ефективно спілкуватись з питань інформації, ідей, проблем та рішень зі спеціалістами та суспільством загалом.

ПРН 19. Збирати та інтерпретувати відповідні дані й аналізувати складності у межах своєї спеціалізації для донесення суджень, які відбивають відповідні соціальні та етичні проблеми.

ПРН 20. Демонструвати навички професійного спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні однією з офіційних мов ЄС.

ПРН 21. Створювати і оптимізувати моделі агроінженерних та мехатронних систем і процесів.

ПРН 22. Застосовувати методи інформатики та аналітики даних для вирішення професійних задач. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення для ефективного використання можливостей геоінформаційних систем в агроінженерії.

Форма атестації: публічний захист кваліфікаційної роботи

Перелік обов’язкових освітніх компонентів:

Іноземна мова

Ділова українська мова

Історія та культура України

Основи правознавства

Фізичне виховання

Методологія наукових досліджень і доброчесність

Комунікативний менеджмент

Фізика

Математичний аналіз

Лінійна алгебра та аналітична геометрія

Дискретна математика

Програмування

Вступ до аналізу даних

Диференціальні рівняння

Чисельні методи

Проектування та аналіз обчислювальних алгоритмів

Бази даних, алгоритми та інформаційні системи

Теорія прийняття рішень

Рівняння математичної фізики

Комплексний аналіз

Теорія ймовірностей і математична статистика

Комп'ютерно-математичне моделювання

Системний аналіз і управління

Функціональний аналіз

Моделювання інженерних систем та процесів

Нечіткі моделі та методи в системах прийняття рішень

Методи та системи штучного інтелекту

Мехатронні системи

Інтелектуальна аналітика та інформатика в агроінженерії

Аналіз даних геоінформаційних систем

Навчально практика

Виробнича практика

Підготовка кваліфікаційної роботи

Можливості працевлаштування: випускники освітньої програми можуть працювати спеціалістами з ІТ-технологій, системними аналітиками, аналітиками даних, розробниками програмних засобів, прикладними програмістами, консультантами із застосування методів математики і статистики для розв’язання прикладних задач широкого спектру, адміністраторами баз даних